Starcraft II

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Starcraft 2 bei der GamesCon in Köln dieses Wochenende

Ein Post der sein soll, weil bei euch ein recht großes Starcraft2-Event stattfindet - dieses Wochenende!
      Also falls wer von euch da ist: Holt mir von ein paar Koreanern Autogramme, ja?^^

In rund 2 Stunden ist es so weit und die besten Starcraft2-Spieler der Welt kämpfen in eurem schönen Deutschland um den Titel der zweiten WCS Saison 2013.

Gruppen und Mitspieler:

Preispool:

150.000 $ werden wie folgt aufgeteilt:

Spielplan

Gruppe A 23rd - 14 Uhr
      Gruppe B 23rd - 16 Uhr
      Gruppe C 23rd - 18 Uhr
      Gruppe D 23rd - 20 Uhr

Viertelfinale 24th - 14 Uhr

Halb- u. Viertelfinale 25th - 12 Uhr

Streams:

Barcrafts: wcs.battle.net/sc2/en/barcraft

BTW: Es wird auch ein virtuelles Barcraft in Minecraft geben - hoffentlich streamt das wer :ugly: :ugly:

teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=426505

GL HF :grin:
      it's not easy when it's icy
    • Starcraft 2 - quo vadis?

Dass Sc2 schon lange nicht mehr am songenannten Peak an Pouplarität und Aktivität ist, sollte im allgemeinen kein großes Geheimnis sein.

MOBAs (dota2, league of legends, ...) haben längst das RTS im Bereich esports abgelöst.

Ich persönlich hab mir dazu einpaar Gedanken gemacht - glücklicher Weise waren die dann so gut, dass sie gleich hier auf der Frontpage gelandet sind:

cnc-inside.de/starcraft-2/starcraft-2-stirbt-es-1415

Eine Kolumne von stone
      Stirbt Starcraft2 - oder ist es schon lange tot?

Starcraft 2, ein Fels in der Brandung der RTS Spiele und für viele Hersteller eine Referenz für Erfolg. Doch fängt nun der Fels an zu bröckeln? Stone erklärt in dieser Kolumne, warum die Szene langsam einschläft.

Eine Kolumne von Stone - hijach das liest sich aber gut. :ugly:

Wie dem auch sei: Derzeit schläft das Spiel bei mir persönlich vor sich hin: 10 Partien mit Freunden die Wochen, nicht mehr, nicht weniger.

Wenn sie wieder mal mehr tut, werd ich gern hier mehr Neuigkeiten und meiner Tagebuch posten. Man sieht sich im Kerbal Space :open_mouth:
    • Steinchens Starcraft 2 Tagebuch Teil 16

Nach ein paar Beiträgen zwischendurch, nun endlich wieder mal etwas zu mir persönlich und Starcraft2.

Nach einem durchwachsenen Sommer 2013 in Platin/Diamant im 1vs1 war ich als Terraner eigentlich meinem Ziel angelangt.
      Ich habe mich dann immer mit 2vs2 über dem Wasser gehalten.
      Irgendwann im Herbst 2013 hat mich dann wieder die Lust gepackt - ABER: Es ging nichts mehr.

Blizzard hat das MMR Decay eingeführt und die Ligen damit komplett verbockt.

Jemand der länger nicht gespielt hat, hat MMR verloren (MMR = Match Making Rating - Jeder Spieler in der Ladder hat einen verborgenen MMR Wert - je höher, desto besser ist man. Schlägt man einen Spieler mit höherem MMR steigt sein eigenes MMR an und umgekehrt) -> MMR Decay.
      Da ich nun länger nicht gespielt habe, haben sie mich gleich mal nach Silber runtergestuft - aber es ging nicht mehr so. Ich hab mich dann gleich wieder nach Gold spielen können, aber dann begann das frustrierende: In der Gold-Liga traf ich nur mehr auf Diamant und Master Spieler.

Gold war/ist das neue Platin/Diamant:

Diese System hat einfach nicht mehr motiviert und es war grausam in Gold immer eins auf die Mütze bekommen zu haben, wo man doch eigentlich Low Dia Spieler ist.

Blizzard hat sich derweil der Sache angenommen und wird so einiges mit dem Patch 2.1 an der Ladder und dem MMR ändern. Der Patch wird für Februar 2014 erwartet.

Wie dem auch sei: Ich verlor ganz schnell meine Muse und die Lust an Stacraft2 - zum ersten Mal!

Ich hab mich nur mehr über jedes Spiel geärgert und somit zog ich den Stecker.
      Ich habe Starcraft2 den ganzen Dezember 2013 und halben Jänner 2014 nicht mehr angerührt.
      Bis zum letzten Wochenende wo ich mal wieder meine alte Crew online traf und wir ein paar 3vs3 Spiele spielten. Da 3vs3 eher Spaß als Können sind, hab ich Zerg probiert.

Zerg

Ich hab zwar immer wieder zwischendurch Zerg gespielt, aber nie wirklich gut oder mit Leidenschaft. Doch nach der langen Pause endlich mal mit etwas neuem zu starten hat in mir wieder ein kleines Feuer entfacht.
      Und so habe ich gestern, nach rund 7 Wochen Pause mein erstes Ladderspiel im 1vs1 wieder gespielt ... als ZERG.
      Durch das MMR Decay bin ich natürlich in Bronze angelangt (unterste aller Ligen [[[Bronze, Silber, Gold, Platin, Diamant, Master, Grand Master]]]).
      Hat echt Spaß gemacht und bin nun Silber - als Zerg :ugly:

Mein Sc2 Mate hat gemeint: Als Zerg kommst sicher net Gold im neuen System.

Challenge Accepted! :blush:

Mein neues Ziel: Platin mit Zerg kommen. Ich bin dann mal gespannt was so auf mich zukommen wird.

Nachtrag:
      Natürlich tut es mir etwas im Herzen weh, meine Terraner im Stich zu lassen: Ich war als Terra zeitenweise ja echt gut, aber Terraner spielen hat etwas mit Masochismus zu tun: Es ist verdammt schwer. Klar: Zerg ist kaum einfacher (überhaupt was das Macro betrifft), aber die Verluste die ich mit Terraner gemacht habe, waren oft so ungerechtfertigt, dass es mir keinen Spaß mehr gemacht hat.

Im Herzen werde ich immer Terraner bleiben, nur bin ich derzeit einfach nicht mit dem Design zufrieden - ein Fehler und alles war um sonst. Nach meinem Ausflug mit Zerg kann es leicht sein, dass ich zu Terra zurückkehre - das wird aber die Zukunft zeigen. Die näcshten paar Moante wird erstmals Zerg gespielt - basta. :heart_eyes:

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Nexan () aus folgendem Grund: Pöhser Stone hat wieder teuflische Bildhoster genutzt daher Bild als Dateianhang angefügt. :-D

• Patch 2.1 ist live und somit ist Stacraft2 mehr oder weniger Free2Play

Gestern Abend wurde Patch 2.1 veröffentlicht:

Neben zahlreichen Interface-Erneuerungen ist nun auch der Arcade-Teil von Stacraft2 gratis für alle.

Was heißt das und was ist das?

Startet man das Spiel Starcraft2 hat man grob 3 Auswahlmöglichkeiten:

- Single Player Kampagne
      - Mulitplayer Ladder (Ranglistenspiele gegen andere Menschen: 1vs1, 2vs2, 3vs und 4vs4)
      - Multiplayer Arcade

Letztere ist seit Gestern gratis.

Was könnt ihr damit machen? In Arcade ihr könnt Starcraft2 ganz normal gegen belibige Menschen spielen (aber ohne Punktwertung der Ladder). Alle Turniere werden in Arcade ausgetragen. Des weiteren sind in Arcade ALLE Mods von Sc2 untergebracht. Ob Dota1, Nexus Wars, Fastet Map Possible, Tron, oder World Of Starcraft - ab sofort hat man darauf gratis Zugriff.

Hier könnt ihr euch das Spiel Gratis runterladen: us.battle.net/account/sc2/starter-edition/

Find ich gut für alle, die schon immer mal Sc2 ausprobieren wollten. Mit rund 12GB müsst ihr btw rechnen. :blush:
    • Steinchens Starcraft 2 Tagebuch Teil 17

Lange nicht geschrieben, aaaaaabbbbbbbbbbeeeeeeerrrrrrrrrrrr:

Ganz kurz zu mir persönlich: spiel hin und wieder Ladder, bin auch in EU auf Platin und auf US Diamant. Also recht gut, für das dass ich nicht viel spiele.

Ansonsten kann ich nichts dazu sagen bis auf:

Dieses Wochenende ist Blizzcon!

Und es wird eifrig gemunkelt, dass LOTV "Legacy Of The Void" - also das dritte und letzte Addon zu Starcraft2 angekündigt werden wird - folglich werden wir nen supergenialen Trailer hoffentlich sehen - denn wenn Blizzard eins kann, dann Videos machen^^.

Wie dem auch sei gibt es auch Starcraft2-Rahmenprogramm zur Blizzcon:

Das WCS2014 Global Finale

Bracket:
      [IMG:http://i.imgur.com/6ywADaZ.jpg]

Ziemlich genial, wie ich finde.
      Stream ist natürlich gratis - wenn man aber diese gesamte Blizzcon-Übertragen will, muss man sich ein virtuelles Ticket kaufen.
      Infos zur Blizzcon gibt es hier: us.battle.net/blizzcon/en/blog…ap-and-schedule-10-8-2014

Preispool:
      [IMG:http://i.imgur.com/PSRrpGS.jpg]
      Jap, der erste bekommt 100.000$ :open_mouth:

Spieltage:
      [*]Viertelfinale am 07.11.2014
      [*]Halbfinale am 08.11.2014
      [*]Finale am 08.11.2014
      [/LIST]

Livestream diesmal via Youtube:

Um 20 Uhr gehts Heute los!!!! :grin: :grin: :grin:

BTW: Metallica ist auch mit von der Partie und wird den Zuschauern live einheizen!!!

HYPE HYPE HYPE!

Edit: Für alle, die gerne schauen würden, aber nix mit Sc2 anfangen können: Hier ein Einsteigerguide von TotalBiscuit: t.co/5HsH6yq4jk

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Stone ()

• Legacy Of The Void

Gestern wurde LOTV - das letzte Addon zu Starcraft2 vorgestellt:

Link zu allen Infos:
      us.battle.net/sc2/en/legacy-of-the-void/#header

Trailer:

Generelle Erneuerungen:
      • Basen minen mit 12 anstatt mit 16 Workern -> man kann schneller expandieren, man hat mehr Supply für die Armee, kann mehr Aufmerksamkeit in Micro stecken
      • 12 statt 6 Starter-Worker -> damit werden eigentlich nur die ersten 20 Sekunden des Spiels rausgenommen -> 12Pool incomming^^
      • Archon Modus - 2 Spieler kontrollieren gemeinsam eine Rasse
      • Mineeralien per Patch nun 1000 - früher waren es 1500 -> Spieler müssen früher und öfter expandieren -> offeneres Spiel, mehrere kleine Gefecht, anstatt einen großen Death-Ball von 2 Baen bauen
      • LotV ist eine Stand-Alone, das heißt man braucht nicht WOL und HOTS.
      • Dazu gibts noch viele neue Einheiten und Änderungen zu bestehenden Einheiten. Zerg bekommt zb den Lurker aus BroodWar zurück.

Generell kann man jetzt schon sagen: Blizzard baut Starcraft2 komplett um und will damit wohl den schwindenden Spielerzahlen entgegenwirken. Hoffentlich machen die keinen Scheiß draus.
    • Legacy Of The Void - Beta startet am 31. März 2015

Üüüüüüübrigens:

The Beta is near...

The StarCraft II Legacy of the Void Beta is on the way, and with only two weeks left until its launch we wanted to take a look at the goals and expectations around the multiplayer beta. As you are likely aware, we’ve been trying to be as open as possible with the status of our development, and strongly believe that the increased cooperation between developers and players is beneficial to StarCraft II. To be clear, our goal for this expansion is to work together with all of you to make Legacy of the Void as awesome as possible.

For this reason, we decided to start the beta sooner than we normally would have in the past. This should provide ample time for feedback and iteration. However, this naturally results in a few things:

• Some things at the start of the beta will feel more rough than usual.
      • We will be missing some units, improvements, features, etc.
      • The beta will run for a longer period of time than usual.
      • We will need your play-testing support, as well as the feedback about your experiences in the beta, in order to really work together on this expansion.

Please focus your feedback with these points in mind. We are truly excited to get everyone more involved in the development process.

General Changes

Let’s talk first about the high-level gameplay changes you can look forward to seeing in the Legacy of the Void beta.
      Resource changes[/COLOR]
      For the beta, we’re altering the number of resources at each base. Half the mineral patches have 1500 minerals, and the other half have 750. The main goal here was to make a change that would keep the feel of resourcing rates similar to Heart of the Swarm, while simultaneously encouraging players to take additional expansions more aggressively. So far, this change feels like a very solid way to achieve this and we’d love to try it out further during the beta. It clearly gives additional incentives for players to expand more, and from our internal testing, we feel like this change hits the mark on what we’re trying to do with the resource changes.
      Starting worker count
      You’ll also notice that the starting worker count has been increased to 12. This change is meant to reduce the downtime at the start of games, since the first few minutes of any game often grant little in the way of choices. So far, 12 feels like a good starting point for us, but we wonder if we can increase this even further without affecting early game choices too much.
      Unit Scan Range change
      We’ve improved the target acquisition of ranged ground units. Now, we’re just looking to see if any strange, unexpected behavior is caused by this change. We don’t currently know of anything unwanted that’s caused by this change, but we’d like to make sure that this is in fact the case during the beta. We’d really like to thank our community for locating this behavior, and we also agree with you all in that this could potentially be a really solid change to the game.
      Game speed altered to match that of real time
      If you use the game clock, you’ll notice it’s ticking much slower in the Legacy of the Void beta. We’ve changed the rate of time passage to match what you’d expect from a regular clock. We’re trying this out due to our community having asked for this feature, and also because it’s a bit confusing to not have the game display real time. We have a couple major concerns with this change, which we’d like to mention here.
      Game speed changing to real time also means all game values that are related to time also must change. Eg. When we say a cooldown of an ability is 5 seconds, we want that to mean 5 seconds.
      This means all attack speed values, movement speed values, cooldown times, research times, upgrade times, and unit build times will all need to be re-memorized. This is mostly applicable for hardcore players, and it seems that they are the ones requesting this change most fervently. We expect casual players will likely pay less mind to timers either way.
      Having made many changes to StarCraft II throughout the years, we know that sometimes changes that seem good in concept aren’t found to be preferable when implemented. We’d like you all to check this change out for yourselves to determine if this change is better for StarCraft II, or if you prefer the previous timer.
      We don’t want to have an option for this.
      Nothing could be more confusing than having two different versions of timers in the game. Not just when players are playing, but also because StarCraft II is an eSport. If different events start using different timers (whether intentionally or by accident), that would end up being extremely confusing for viewers.
      In making Legacy of the Void the best it can be, we know we want to avoid having a ‘time’ option, and we’re relying on your feedback to choose which game timer we will use in the future.

Unit Changes

One of our main goals early in the beta is to get our new units locked down. This will be a higher priority than focusing on changes to existing units. By focusing feedback on the new units first, we’ll then have more time to polish and iterate on these units. And with time to experiment in beta, if we discover that a big change to a unit is really amazing and could work as an entirely new unit, we’re open to using a new unit to fill an existing role in a race’s arsenal. At the end of the day, it’s very important that each new unit has an interesting, new strategic use and purpose.

Once we have the new units in a place that feels solid, we’ll shift our focus to the other unit changes. However, if there are any awesome thoughts in the meantime, we’ still love to hear them.

Adept

[IMG:https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_entry_media/dz/DZH0VZ9Q9NBR1426550789127.png]

The Adept is a core gateway unit with a ground-only ranged attack and normal movement speed. This unit utilizes its Psionic Transfer ability to teleport to nearby locations.
      Psionic Transfer: Sends out a copy of the Adept that is controlled independently but cannot attack or be attacked. After a fixed duration the Adept will teleport to the location of the copy as it expires.

This is a new unit that we feel rather confident about. We’d like this unit to serve as a core unit option. This means that this unit will be able to perform some of the previous roles filled by Zealots or Stalkers and, in some cases, do it better. The main worry for us here is to really ensure that we differentiate the Adept from the Stalker, since they’re both teleporting units. Our direction right now is that the Stalker’s Blink focused on more twitch based micro, where the player who’s fastest/most accurate with clicks will perform better. The Adept’s Psionic Transfer is more about the timing and positioning of the teleport. We’d like the two units to be as far apart from each other as possible, and want to avoid any changes that make them more similar. For example, allowing players to control when to teleport the Adept by activating the teleport manually is something that we’d like to avoid.

Disruptor

[IMG:https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_entry_media/i2/I2PMI3Y5STJ61426552056262.png]

The Disruptor is a light-mechanical unit from the Robotics Facility whose ability, ‘Purification Nova’, can deal a massive burst of AoE splash damage if an opponent does not counter-micro. The Disruptor is extremely potent versus any force that clumps it's units together, as well as against worker lines.
      Purification Nova: Once activated, the Disruptor becomes invulnerable and gains increased movement speed. After 4 seconds, the Disruptor emits a massive blast dealing AoE damage in a circle and immediately becomes vulnerable again, also losing its speed boost.

General

Warp-in Mechanic
      Units that are warping-in have become more vulnerable while constructing. The goal of this change is to strengthen harassing tactics versus Protoss, while also making a Protoss player’s army and warp-in positioning a more tactical decision.

Existing Units

Warp Prism
      To strengthen the harassment options available to Protoss, the Warp Prism can now pick-up units from a distance.
      Immortal
      In order to create more opportunities for Terran Mech, and to increase the impact of micro, the Immortal’s ‘Hardened Shield’ ability has been removed and replaced with ‘Barrier’, an activated ability which grants the Immortal a limited hit-point shield.
      Oracle
      To create more diversity in Protoss detection, Revelation has been removed and merged with Envision so that any targets tagged are now revealed for 60 seconds. The oracle has also been granted a new active ability called ‘Stasis Ward’.
      Stasis Ward: This ability places a cloaked Stasis Ward on the ground which, upon detonation, will explode and trap nearby enemy units in stasis for 30 seconds.
      Tempest
      To help incentivize action, the Tempest has had its role changed to an aerial skirmish unit – its movement speed has been increased, it can now only fire on ground units, and it has been granted an activated ability called ‘Disintegration’ which deals damage over time.
      Carrier
      Carriers can now activate ‘Release Interceptors’ to permanently launch all interceptors at great distance. After 60 seconds, any remaining Interceptors will perish.

Cyclone

[IMG:https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_entry_media/fo/FONS9SQMABZD1426552738212.png]

The Cyclone is a factory unit which can lock onto a target, then deal massive damage over time while on the move.
      Using the cyclone to its full potential and reacting to it well are both heavily dependent on micro.

New Terran Unit

We’re also in the process of exploring a second new unit for Terran. We’d like to avoid something from the Factory, as that building already has quite a few units already. Instead, we’re looking at adding a Barracks unit, Starport unit, or possibly even a new building altogether. Our initial idea is that we’ll see the interactions of various changes to the game, and try to locate something interesting and fun for this slot during the beta.

Existing Units

Battlecruiser

The Battlecruiser has been granted the ‘Tactical Jump’ ability, allowing it to teleport anywhere on the map (regardless of fog of war) at a very high energy cost.
      Siege Tank
      To coincide with Legacy of the Void’s focus on harass and aggression, the Siege Tank has been granted the ability to be lifted and dropped while maintaining Siege Mode. Doing so requires the full cargo-space of a Medivac.

Lurker

[IMG:https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_entry_media/ue/UEL24MX0JQJQ1426552641213.png]

The Lurker has returned. The Lurker is a Tier 2 unit which morphs from the Hydralisk. It deals line-based splash damage, but can only attack while burrowed. The Lurker has an available Tier 3 upgrade which substantially increases its attack range.

Ravager

[IMG:https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_entry_media/55/55NFLGGACC1G1426552380472.png]

The Ravager is a new unit which morphs off of the Roach. While stronger than the roach, its effectiveness heavily relies on player micro due to its activated ability: Corrosive Bile.
      Corrosive Bile: Corrosive Bile is a mortar-style area of effect skill-shot which, once fired, impacts after a short delay. The ability can hit both air and ground units, and also will destroy any forcefields it comes in contact with.

Existing Units

Corruptor
      The Corruptor’s ‘Corruption’ ability has been removed and replaced with ‘Caustic Spray’. Caustic Spray is a channeled ability which deals increasing damage over time to the unit or building targeted. However, the Corruptor cannot move as it channels this spell.
      Swarm Host
      To strengthen Zerg harass, the Swarm Host has been shifted from a siege-tool, to a mobile harass tool. ‘Spawn Locusts’ can now be used while unburrowed, but it must be activated manually, and has a much longer cooldown. Locusts themselves have been buffed, and can be upgraded to fly over terrain. They must then swoop down to the ground to engage.
      Nydus Worm
      To enhance the diversity and strength of harass options for Zerg, the Nydus Worm can no longer take damage until it is finished unburrowing. A main effect of this change is that workers will no longer be a viable defense versus Nydus worms.

Overall, we’re incredibly excited to be taking Legacy of the Void into beta. We’ve been working hard to make this game the best it can be. Thank you for all the feedback you have offered on StarCraft II these past few years, and we look forward to hearing even more of what you have to say in the beta.

Via: us.battle.net/sc2/en/blog/1829…id-beta-preview-3-18-2015

Die Beta ist natürlich geschlossen und Einladungen werden wohl nach und nach folgen - kann leicht sein, dass die Beta mehrere Monate dauern wird.